четвер, 5 лютого 2015 р.

Основи здоров"я 4 клас

Тема.  Здоров ’я – найдорожчий скарб.

Мета. Допомогти дітям усвідомити, що здоров’ я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства, а сім’я – осередок збереження і зміцнення здоров ’я.
Формувати вміння піклуватись про членів своєї сім ї; розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя в родині.
Виховувати шанобливе ставлення до членів сім’ї.

Хід уроку
I.Організаційний момент.
- Діти, щоб робота на уроці була плідною і продуктивною, щоб кожен міг реалізувати свої можливості і бажання зіграємо в гру „Імпульс”.
(Діти стають в коло взявшись за руки, один одному, починаючи з ведучого, тиснуть руку, з кожним разом все швидше і швидше в одну сторону, потім в іншу). Тепер подаруйте один одному посмішку. Отримавши заряд енергії і бадьорості ми розпочнемо урок.

II.Актуалізація опорних знань учнів.
    1. Проблемна ситуація
- Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з явилось три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
( На дошці схема зображення доріг з відповідними записами).
1 дорога: Сюди підеш – велике багатство знайдеш, та здоров я загубиш.
2 дорога: Цією дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’ я загубиш.          
3 дорога: Сюди підеш – нічого не знайдеш, але здоров’ я збережеш.
- Яку дорогу вибираєте?
- Зберіться у групи, відповідно до вибраних доріг.
   2. Дискусія „ Яка дорога краща”
              Діти у групах обговорюють чому саме вибрали цю дорогу. Потім представник кожної групи висловлює свої міркування, роблять відповідні висновки. Якщо вибрали правильну дорогу, то з ясувати чому не вибрали інші дороги.

III. Вивчення нового матеріалу.
 1.Оголошення нового матеріалу.
- Прочитайте тему сьогоднішнього уроку.
------------ -найдорожчий скарб.
- Як ви думаєте, яке слово тут пропущене?
  2. Бесіда.
           - Чому кажуть, що здоров’ я – найдорожчий скарб?
 3. Робота з підручником.
           Самостійне читання статті „Здоровя – найдорожчий скарб”.
4.Інтерактивна вправа „Мікрофон”.
          - Як поводиться дитина, коли вона здорова?
          - Які народні прислів’я говорять про здоров’я, як найбільше багатство людини?
         (Робота з прислів’ями з підручника та з дошки).
- Як ви їх розумієте?
         - Пригадайте, які прислів’ я та приказки про здоровя ви знаєте?
5. Висновок.
          Здоров’я – це найбільше багатство людини. Без здоров’ я людина не може бути щасливою. Воно потрібне всім, щоб радіти та насолоджуватись життям. З давніх-давен у нашій країні цінували здоров’я. Тому про нього складено так багато прислів’ їв та приказок. У багатьох піснях новорічних засіваннях, привітаннях і прощаннях ми висловлюємо побажання міцного здоров’ я: Доброго вам здоров’ я! Будьте здорові! Продовжіть.
6. Продовження бесіди.
         - Часто можна почути такий вислів: „Здоров’ я починається в сім’ ї”. Що ви можете сказати з цього приводу?
         - Дитина у сім ї  - велика радість і щастя. Ось як про це говорить Т. Бойченко у вірші „Коли народжується син”.
7. Робота з підручником.
           Читання вірша підготовленим учнем.
          - Як ви розумієте „розбруньковується рід”?
          - Прочитайте, чому радість в сім’ ї, коли народжується донька?
          - Назвіть хто належить до членів сім’ ї.

Фізкультхвилинка. Гра-тренінг „Різний настрій”.
(Читає вчитель вірш, діти зображують руками, мімікою відповідний настрій).
                            Наш Сашко бува веселий, коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий, коли лоб його набитий,
                            Наш Сашко сумний буває, коли іграшки не має,
 Наш Сашко буває плаче, коли хтось відніме м ячик.
                            Наш Сашко, бува хитрує, коли фокуси майсрює,
                            А як його насварять – він ображений стоїть.
                            Як незвичне щось побачить, то дивується одначе.
                            А як чогось злякається, то у кущі ховається.
8. Вправа „Як ти себе зараз почуваєш?”
             Учням пропонуються картки із зображенням дітей у різному настрої, учень вибирає карточку відповідно свого настрою. Інші карточки переглядаються і визначається стан дитини.
           - Коли людина сердиться? Як це впливає на здоров я?
           - Що ми повинні робити для покращення здоров я, настрою?
9. Робота в зошиті.
             Завдання 1. Бесіда - обговореня оповідання „Бережіть себе і людей навколо”.
            Обговореня проблеми.
          - У зошиті прочитайте вислів Л. Толстого. Як ви його розумієте?
          - Чи вважаєте ви що для щастя людина має бути ввічливою, охайною, здоровою, розумною?
10. Дискусія.
          - Відомо, що міцність сім’ ї залежить від близкості її членів, глибини їхніх взаємин, спільного проведення часу. Якщо міліє внутрішній світ сім’ї вона розпадається. Щоб цього не сталося, усі члени сім’ї повинні піклуватися один про одного. Особливого піклування потребують діти.
         - Як ваші батьки піклуються про вас?
           Батьки мають піклуватися про своїх дітей до 18 років. Цей вік називається повноліттям, тому що з цього часу людина стає повноправним членом суспільства.
           Кожна дитина має свої права й обов’ язки в сім’ ї.
    - Які обов’язки ви маєте в сім’ї?
    - На що ви маєте право в родині ?
          В сім’ях часто проживають інші члени родини: дідусь, бабуся, тітка, дядько.                                                                                     
          Між ними повинні бути взаєморозуміння, взаємоповага. Всі мають дбати про здоров’ я один одного, розуміти і відчувати настрій, самопочуття кожного, уникати сварок, конфліктів, а для цього треба знати як взяти себе в руки.
          Тренінг на саморегуляцію „Візьми себе в руки”.
          Треба охопити долонями лікті і сильно притиснути руки до грудей – це поза стриманої людини. (Учні повторюють).
          Вправа на зняття агресивності „Два барани”.
   -Якщо ви в сім’ ї не одні і трапляється між братами чи сестрами сварка краще зіграйте в гру „Два барани”, яка вас розвеселить і зніме роздратованість. Треба стати один напроти одного, тулуб нахилено вперед, долонями і лобами впертися одне в одного.
 Задача – протистояти натиску, і не зрушуючи з місця, тиснути на іншого.
    Тренінг на саморегуляцію.
   - Якщо ви бачите, що ваші рідні втомлені, допоможіть їм зняти втому. Треба стати широко розставити ноги, трохи зігнути їх у колінах, нахилитись і вільно опустити руки, відкрити трохи рота. Покачатися в різні боки. Різко струсити головою, ногами, тілом.
Все ви струсили втому!
 11. Гра „Так чи ні?” :
 а) корисно всією сім’єю уранці робити зарядку;
 б) корисно увечері всією сім’єю допізна дивитися телевізор;
 в) корисно багато їсти овочів та фруктів;
 г) корисно на вечерю щодня їсти багато печива, цукерок, тістечок;
 д) добре, що усю роботу по дому виконує мама;
 е) добре, що кожен член нашої сім ї має домашні обов’ язки.
- Визначте, в яких родинах піклуються про здоров я одне одного?
 12. Робота в зошиті.
 Завдання 1. – Уяких родинах піклуються про здоров я одне одного?

IV.Узагальнення й систематизація знань.
 1. Вправа „Герб здоров ’я”. (Робота в парах).
- Зараз, діти, ви спробуєте створити герб вашої здорової сім ’ї. З готових шаблонів на аркуші паперу, колір паперу виберіть відповідно до свого теперішнього стану та настрою і наклейте шаблони створюючи герб.
2. Захист гербів.

V. Домашнє завдання.
Читати підручник с. 40-41.
Виконати завдання в зошиті с. 15-16. Завдання 3.4.

VI. Підсумок уроку.
   1. Аналіз роботи всього класу, оцінювання.
   2. Бесіда за змістом уроку.
- Чого ви навчились на уроці?
- Що найбільше сподобалось на уроці?
- Що повчального для себе взяли?
- Про що розповісте вдома?
3. Гра „Віночок побажань”.
- На закінчення нашого уроку зіграємо всі разом в гру „Віночок побажань”. Запрошуються гості.  Всі стають утворюючи коло.
Правила: „Ви берете того, хто стоїть праворуч від вас за руку і висловлюєте цій людині побажання, але всі по-різному, не повторюватись. Потім ваш сусід повертається до того хто стоїть праворуч від нього і т. д.
Коли всі висловили свої побажання, подумки побажайте найкращого тим, кого ви любите.
Урок закінчується оплесками.










Немає коментарів:

Дописати коментар